یزدفردا :سومين كنفرانس بين‌المللي حوادث رانندگي و جاده‌اي كه به همت مركز مطالعات راه و حمل و نقل دانشكده فني دانشگاه تهران، 26 تا 28 ارديبهشت در سالن شهيد چمران اين دانشگاه برگزار مي شود، صبح امروز آغاز به كار كرد.

به گزارش یزدفردا به نقل از پزشكي قانوني كشور، سازمان پزشكي قانوني كشور با ارائه پنج مقاله در قالب سخنراني در برگزاري اين كنفرانس مشاركت مي كند.

در كنفرانس بين‌المللي حوادث رانندگي و جاده‌اي مباحثي همچون صدمات رواني به دنبال تصادف توسط دكتر اديب زاده معاون آموزشي و پژوهشي، بررسي ميزان نوع و آسيب‌هاي وارده به سر در 200 مصدوم تصادفي مراجعه كننده به بيمارستان شهيد باهنر كرمان در سال 1388 توسط دكتر قادي پاشا مدير كل امور آموزشي و بررسي وضعيت مرگ و مير ناشي از تصادفات رانندگي در سالمندان ايران طي سال 85 تا 87 توسط دكتر قديرزاده مديركل حوزه رياست سازمان ارائه مي شود.

بررسي اتانول و اپيوئيد در اجساد رانندگان حوادث رانندگي ارجاعي به سالن تشريح مركز تحقيقات و بررسي اپيدميولوژيك موتورسواران در حوادث رانندگي ايران در سال 1389 از ديگر مطالبي هستند كه در اين كنفرانس به ترتيب توسط توسط دكتر عابدي رييس دبيرخانه تدوين كتب مرجع و مرادي معاون مركز تحقيقات پزشكي قانوني مطرح مي شود.

گفتني است هدف از برگزاري اين همايش سه روزه بررسي حوادث رانندگي از منظر علمي و ارائه راهکارهايي براي کاهش تلفات است كه نشست‌هاي طراحي و ايمني خودرو، پزشکي قانوني، فوريت‌هاي پزشکي، مسائل بيمه، برنامه‌ريزي حمل و نقل و ارائه شبيه‌ساز اتوبوس به منظور تحقق اين هدف در كنفرانس بين‌المللي حوادث رانندگي برگزار مي شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا